Blogger tarafından desteklenmektedir.
Featured

Sadece 500 Liraya Sofya Gezisi Mi ?

by - Şubat 01, 2018




Evet duyduk duymadık demeyin, sonra bin pişman olup pişmaniye yemeyin! (Ye gitsin aman ne olacak ondan güzel ne var ? :) )
Bugün, popüleritesi bu aralar tavan yapmış; yıllardır köşe başımızda duran mis gibi bir şehirden size bahsetmek istiyorum sizlere: SOFYA! Oturduk gider gibi sizler için plan yaptık mali tablomuzu çıkardık, önümüze koyduk. Gidenlerden fikir aldık, gerçekten "ucuza baya geziliyor abi yaaa" cümlesinin gerçek mi doğru mu olduğunu bulmaya çalıştık. Sonucu ise yazının devamında yazdık. Şimdi ilk olarak Hususi (Yeşil) Pasaport sahibi olan arkadaşlar vizedir, kağıt-kalem işleridir bunların hiçbiri ile ilgili ekstra bir ücret ödemeyeceği için başlıktaki "Sadece 500 Liraya Sofya Gezisi Mi ?" onları direk kapsayacaktır. 

                 
                                           Yeşil Pasaport sahibi olanlar temsili:)   Gif:  via GIPHY

Husisi pasaportu olmayanların ise maalesef ki önüne VİZE alma denilen bir engel çıkacaktır. Bu yüzden belli bir miktar para ödemek zorunda kalacağınız için bu başlık sizi kapsamamaktadır.. Fakat vize masraflarını çıkardığımız da ise ne kadar tutacağı konusunda sizlere de fikir olması için yazıma devam ediyorum.


                     
Biliyorum bu beni de üzüyor.. GiF: via GIPHY

Bundan bir hafta önce Fatih Koparan'ın (kendisini takip emek için @cooperovic) bir tweetini görmem ile bu yazıyı yazmam için bana ilham olduğundan sevgi ve saygılarımı çokça sunarım :)

Artık çok konuştuğumu düşünüp, yazıma başlamak istiyorum. Bakalım 500 lira ile neler yapılır, nerede kalınır gibi soruların cevaplarını sizlerle arayalım :)
Haftasonu olarak tercihimi seçip, 2 Şubat Cuma akşamı yola çıkışlı, 4 Şubat Pazar günü dönüş olarak yaptım. Siz tabi istediğiniz bir gün seçebilirsiniz.

                                    Nasıl Gidilir?                                   


Bulgaristan'a gitmek için özel arabanız dışında, uçak, otobüs ve tren gibi seçenekleriniz  bulunmakta. Fakat şuan bizim için uygun fiyatlısı daha önemli olduğu için onu seçeceğiz. 
Otobüs ve tren yolculuğu oldukça uygun olacağı için ikisinin arasında seçim yaparsam; 140 lira gibi bir fiyatı olan tren yolcuğu (tek gidiş), onun yerine 95 Lira'ya bulduğum otobüs daha uygun geldiği için otobüs biletini seçiyorum. Ben göstermelik olsun diye 2 Şubat Cuma akşamı olarak seçip -obilet.com'dan baktım. Huntur otobüs firmasını seçtim.- dönüşü ise 4 Şubat günü seçip 100 Lira'da dönüşü seçtim. 

Yani gidiş 95 TL
Dönüş 100 TL
Toplam= 195 TL yol masrafı.

Bu arada edindiğim bilgilere göre ister tren ister otobüsle gidin her ihtimale karşı gidiş ve dönüş biletleriniz, dönüşte yanınızda olsun. Yolculuk 9-11 saat arasında geçmekte. Aynı zaman da unutmadan ekleyeyim Bulgaristan'da oturma izni olmayanların yurt dışı çıkış pulu alması gerekiyor. Muavine söylediğiniz de size yardımcı olacaktır zaten. 15 Lira'da onu ekliyoruz.
Tutarımız toplam= 210 TL etti bile 🙂

                                       Konaklama                                   

Konaklama için birçok seçenek bulunsa da otobüs tercihimiz gibi, burada da en uygun fiyatlı konaklama yerini tercih etmeliyiz. Benim önereceğim ve fırsatı yakaladıkça oldukça uygun fiyata yerler bulacağımız internet siteleri mevcut. 
İster ev kiralayın -bazen oldukça uygun miktarlara gelip otellerden daha rahat edebiliyorsunuz.- isterseniz başka birinin evinde oda kiralayın yada misafir olun, isterseniz otel ve hosteller de kalın. Artık bu saatten sonra karar sizin.
- airbnb ,web sitesi için tıklayınız, üzerinden konaklama seçeneklerine bakabilirsiniz.
-booking.com , web sitesi için tıklayınız, başka bir alternatif.
-Couchsurfing, web sitesi için tıklayınız, genellikle öğrenci arkadaşların tercih ettiği bir sitedir.
-Son zamanlarda oldukça popüler olmuş Artıway üzerinden anlaşmalı olduğu bazı siteler ile sizlere yardımcı olacaktır. Web sitesi için tıklayınız

Fakat ben booking.com üzerinden baktığım için yaptığım aramalarda 8.5 puan alan Dolomites Hostel'i seçtim. Standart çift kişilik odası 82 Lira'ya (18 Euro) hem de her şey mevcut. Kahvaltı bir tek var. Geri kalan öğünler bulunmamakta. Eğer tek kişi gidecekseniz 30-40 lira arasında oda ayarlayabilirsiniz.
 Dolomites Hostel için tıklayınız. (Link verdin kesin kefilsin bize demeyin. Gitmediğim için en uygun fiyatları ve kaliteli olanları seçmeye çalışıyorum. Gözümle görmediğim için %100 doğrudur diyemiyorum.)
Daha da araştırırsanız çok daha uygun fiyata yerler bulmanız mevcut. O günün şartlarına göre.
Toplam tutarımız etti mi 292 Lira.

                                    Kısaca Sofya                                   

Sofya Şehir Merkezi- Sofya,Bulgaristan

Bulgaristan gerek konumu gerek kültürel tarihi ile oldukça köklü bir ülkedir. Yıllar yılı boyunca bir çok millete ev sahipliği yaptığı için birçok ülkeden izler taşımakta ve hala korunmaktadır. Bulgaristan, Asya ile Avrupa arasında bir nevi köprü gibi geçişi sağladığı için oldukça önemli yere sahiptir.
1300 yıllık tarihinin 500'ünde Osmanlı İmparatorluğunun egemenliği altında kalmış, 2. Balkan savaşlarının sonunda bağımsızlığını kazanmıştır. Yaklaşık 7 milyon civarında bir nüfusa sahip olan Bulgaristan'ın, 1.7 milyonu ise başkenti olan Sofya'da bulunmaktadır.
Köklü ve zengin tarihinin yanında, sabahlara kadar gece hayatının olması, lezzetli yemekleri, güvenli ve ucuz olması Sofya'yı ayrı kılmaktadır. Para birimi de Türk Lirası gibi  her geçen gün değer kaybetse de, para birimi olarak Bulgar Levası (Lev) kullanılır.
1 Bulgar Levası = 0.51 Euro = 2.39 Türk Lirası etmektedir.

                            Sofya'da Gezilecek Yerler                        

Bulgaristan'da şehir içi ulaşım tramvay ile sağlanmakta. Fakat gitmek istediğiniz yer genelde yürüme mesafesinde olduğu için fazla bir ulaşım ihtiyacınız olacağını zannetmiyorum. Fakat tramvay 1 Leva aklınızda bulunsun efendim 🙂

Aynı zamanda unutmadan şunu da ekleyeyim, ücretsiz şehir turuna katılarak bir grup ile birlikte tüm gün gezebilirsiniz. Bir günde 2 kez düzenlenmekle birlikte; kiliseler, tarihi mekanlar, bir dizi yer gösterildikten sonra Ulusal Parlamento'da sona eriyor.

Tarihi Alexander Nevsky Katedrali'nin büyüsüne kapılın ve ihtişamını keşfedin! Ortodoks Katedrali olması ile birlikte, kubbelerinin altından yapılmış olması ve bugün bile hala yapının ihtişamını koruması insanı adeta büyülüyor.

Alexander Nevsky Katedrali- Sofya, Bulgaristan
Gelişen şehre ayak uydurmaya çalışan fakat yapıların arasında saklanan, tarihi St. George Kilisesini keşfedin. Merkezden biraz uzak olan Sheraton Otelin bulunduğu bölgede, kırmızı tuğlalarıyla oldukça dikkat çekiyor. (Giriş ücretsiz. İçeride fotoğraf çekmek yasak.)

St George Kilisesi Sofya, Bulgaristan
Fotoğraf wikipedia.org'dan alınmıştır.

►Şehir merkezindeki 1300 yıllık anıtı görmeden gitmek olmaz. Bulgar Devletinin 1300. kuruluş döneminde yapılmış olup; iç içe geçmiş 3 yapı bulunmaktadır. Bunlar "Geçmiş-Bugün-Gelecek"i temsil etmektedir. Yapının günden güne parçaları düşüp parçalandığı için, yıkılmalı mı ? Yeniden inşaa mı edilmeli ? Sorularının arasında kalınmıştır. Bu eseri yıkılmadan görmek farz oldu o zaman 🙂 (Giriş ücretsiz. İçeride fotoğraf çekmek yasak.)


1300 yıllık Sofya Anıtı-Sofya, Bulgaristan

►Şehir merkezinde en büyük caddesi olan Mariya Luiza Caddesi'nde bulunan başka bir yapı ise Banya Başı Camii. Molla Efendi Kadı Seyfullah adında bir hayır sever tarafından tarihi tam bilinmemekle birlikte 1566 yılında, Mimar Sinan tarafından tasarlanıp, yapılmıştır.

Banya Başı Camii- Sofya, Bulgaristan

►Başka bir görkemli yapı ile bizi kendine hayran bırakacak, oldukça küçük 4 kubbeli minik St. Nicolas Rus Kilisesi'ne uğramalı çıkışında ise antika pazarına uğranması gereken yerlerden. Şuan müze olarak faaliyetini sürdürmekte. İçeride fotoğraf çekmek kesinlikle yasak. Aynı zamanda bu yapı 1914 yılında Rus mimarlar tarafından yapılmıştır. (Giriş ücretsiz. İçeride fotoğraf çekmek yasak.)


St. Nicolas Rus Kilisesi-Sofya, Bulgaristan
►Bulgar Bilimler Akademisini ziyaret edebilirsin. 1869 yılından günümüze gelen bu yapıda bilimsel tüm incelemeler yapılmakta olup, içerisinde bir çok laboratuvar bulundurmaktadır. (Giriş ücretsiz(?). İçeride fotoğraf çekmek yasak.)


Bulgar Bilimler Akademisi-Sofya, Bulgaristan
►Çar Osvoboditel anıtına uğramadan, Parlamentoya gitmeyin. Parlamentoya girebilmek için, genel sekreterlikten izin almayı unutmayın.

Çar Osvoboditel Anıtı-Sofya, Bulgaristan

►Ulusal Tarih Müzesi'ne gelip, 650.000'den fazla belgeyi inceleyebilirsiniz. Tam 10 Leva, Öğrenciler için 1 Leva. Ayın her pazartesi günü ücretsiz olmakla birlikte, kamera ile çekim yapmak 80 leva.




►Ulusal Sanat Galerisi, sanat aşığı olanların mutlaka girmesi gereken yer. 50.000'den fazla eserin bulunduğu bu yerde saatlerinizi geçirebilirsiniz. Giriş ücreti: 6 Leva, öğrenci: 3 Leva.
Detaylı bilgi tık tık.
Ulusal Sanat Galerisi-Sofya, Bulgaristan
 ►Ivan Vazov Ulusal Tiyatrosu, bir çok etkinliğe ev sahipliği yapmaktadır. Eğer internetten tiyatroları takip ederseniz, birine katılma imkanı yakalayabilirsiniz.
Ivan Vazov Ulusal Tiyatro-Sofya, Bulgaristan
Parlamento Binası- Sofya, Bulgaristan

►Bunun dışında antika pazarın gezebilir daha buraya ekleyemediğim bir çok tarihi yapıyla karşılaşabilir, anıt ve heykellerin güzelliklerine kapılabilirsiniz. Yorulursanız mis gibi parklarında dinlenmeniz de mümkün.


Hazır iki günlüğüne geldiğinizi varsaydığım için, olabildiğimce az ve öz şeyleri size göstermek istedim. Şimdi ücretsiz yerler dışında müzelere girdiğimiz varsayarsak:

 Toplam müzeler tutar -yukarıda ismini verdiklerim- 38 Lira yapmakta. 
Yani bizim ulaşımımız + Müze tutarlarımız = 330 Lira

                  Dinlenmek için Neresi Olsun ?                

Park ve bahçeler dışında: "Bir gideyim soluklanayım, hem kahvemi içeyim hem biraz atıştırayım." derseniz, gidenlerin oldukça memnun kaldığı yerleri sizlerle paylaşıyorum o zaman :)

Chucky's Coffee House

Kaç blog kaç mecrada gördüm buranın namını gidenlerin tekrar tekrar gittiği, kahvelerinin tadına ise doyum olmadığı, baristalarının güler yüzlü ve ilgili olması, fiyatlarının oldukça ucuz olması ile gönüllere taht kurmuş bir yermiş burası. 
Haritadaki yeri görmek için tık tık.

Fotoğraf: Asen I.'ya aittir. 


 Rainbow Factory

Bir başka kafe ise Rainbow Factory. Ev yapımı hamur işleri, harika kahveleri ile adeta kendi kalitesini ortaya koymakta. Sadece kahve türlerini değil, ev yapımı hamur işi, sağlıklı atıştırmalıklar da mevcut.
Haritadaki yeri görmek için tık tık.

Fotoğraf: Rainbow Factory

Tea House

Gidenlerin şaşırtıcı derece de iyi çay yaptıklarını, oldukça huzurlu sessiz sakin bir yer olarak tanımladıkları bu kafe de fiyatlar yine oldukça uygun.
Haritadaki yeri görmek için tık tık. 
Fotoğraf: Birol holici

O zaman hemen buraya ekstra küçük notlar düşeyim, gidenlere mutlaka lazım olur. 

Bir kafede kahve 1-3 Lev = 2.39-7 Lira arası değişmekte.
Bir kafede kek ve minik atıştırmalıklar 3-4 Lev = 7-10 Lira arasında değişmekte.
Bir sandviç 3-5 Lev = 7-12 Lira arası değişmekte.
Baniçka böreği 1 Lev = 2.39 Lira
Bir şişe su 0.6 Lev = 1.5 Lira

Taksi ücretlerinden, eğlenceye, yemeklerden konaklamaya kadar tüm liste burada.
 Buradan da tutarları 20 Lira olarak alırsak,  350 Liramızı harcamış oluyoruz.

             Ee Yöresel Tatlar, Yemekler-İçecekler?         

 Oh ne güzel valla hem gezdik hem dinlendik hem yeni deneyimler elde ettik. Şimdi sıra geldi kalan 150 liramız ile 2 öğün öğle + 1öğün akşam yemeği. Kahvaltıları sabah kaldığımız hostelimiz de yaptığımızı varsayarak, bakalım nerelerde hangi yöresel tatları deneyeceğiz onları size tanıtacağım. Fiyatlara biraz ekleme yaptım. Her ihtimale karşı diye 🙂 (ne kadar düşünceli bir kız :))
Tek tek" orası güzel burası güzel" diye öneri veremiyorum. (fakat dayanamayıp bir öneride bulunacağım). Çünkü Bulgaristan yemek kültürü bakımından oldukça zengin bir mutfağa sahip. Haliyle bir çok yerde bir çok fiyata fırsatlar yakalayabilirsiniz. Benim vereceğim fiyatların çok altında da bulabilme ihtimaliniz var, çok üstünde de bulma ihtimaliniz var. Burada iş biraz size düşüyor.

Gidenlerin yemeklerine bayıldığı hem etnik kültürünü yaşadığın hem yemeklerinin lezzetli olduğu hem de uygun fiyatlı Pri Yafata oldukça nam salmış burada. 

İçkiler dahil tüm masa donatılması ile 3 kişini 120 Lev = 280 Liraya karşılık geliyor. (tıktık)
Eğer lüks bir restoran da yerseniz 2 şişe şarap + akşam yemeği 2 kişilik 60 Lev = 120 Liraya karşılık geliyor.
Fakat ortalama 7-15 lev = 16-35 Lira ile oldukça doyurucu bir akşam yemeğini -içki dahil- yiyebilirsiniz. Bu fiyattan daha uygun bir fiyatta yemek mümkün mü ? -Evet mümkün.
8 Lev = 20 Lira ile bir akşam yemeği aldığınız varsayarsak:
Toplam tutar= 350 + 20 =370 Lira  miktarında tutuyor.

Denemen gereken yöresel yemekler:

-Kifla
-Baniçka
-Boza
-Kulaç
-Akıtma
-Prensesa
-Kapama
-Kebapçe ve köfte
-Poniçka
-Dızmana
-Yahni
-Lahana Aşı
-Karıştırma
-Kolaç
-Milinka

Valla liste yaz yaz bitmiyor. Ben size üç tane link bırakayım, bol bol fotoğraflarını içeriklerini görüp siz karar verin.



Okuduğum bloglara göre böreklerini öğle yemeği olarak seçip, hem gezip hem de öğün atlamamayı tercih ediyorlarmış. Bu da minik bir öneri olarak kalsın o zaman 🙂

Öğle yemeğini de 2 gün boyunca 10 lev = 23 lira olarak alırsak:
yemek tutarlarımız 370 + 23 = 393 lira ile kapanmış olacak.
Yani geri kalan 107 lira ile akşam eğlencesine gidip; bir de minik hediyeler alabilirsiniz. Kısacası sizin zevkinize kalmış. Ben toplam 3 öğüne 43 lira para harcamış olarak aldım. Fakat daha uygun fiyata bulursanız, geri kalan miktar daha fazla olacaktır.
Şimdi bana diyeceksiniz: "Neyimize yetecek o kadar para?"  Alkolün oldukça ucuz olduğu- Bir bira 1.6 Lev = 4 lira-, gece kulüplerinin ücretsiz olduğu bir yerden bahsediyoruz sana :) Ayrıca yukarıda fiyatları "tam bu net fiyat" diyemediğim için üzerine ekleme yaparak alıyorum. Yine aynı şekilde yaşamadığım için genel yorum yapabiliyorum, detay veremiyorum.

Eğlence gece kulübü derken buraya tıklayarak, sizin en hoşunuza giden yeri seçebilirsiniz.
Kamenitza birasını, Mastika rakısını, Tcherga Marka şarabını yuvarlamayı unutmayın!

Not1: Korsan taksilere dikkat edin!
Not2: Tramvay için bilet almayı unutmayın!

Her şeyiyle birlikte 500 liraya oldukça güzel ve eğlenceli bir haftasonu geçirebilirsiniz. Eğer daha uygun fiyatlar daha güzel önerileriniz varsa ya da yanlış yazdığım bir yer mutlaka bana yorumlardan yazıp haber verin :) 

Yazımı güncelleyeceğim sık sık. Küçük bir notum var "Yazılanlar %100 doğrudur."olarak lütfen yorumlamayın. Edindiğim kaynak ve bilgilere göre size aktarmaya çalışıyorum. Sonra bana gelip: "500 lira dedin 1500 liradan aşağı çıkmadık!!!" falan dersiniz kabul etmem baştan söyleyeyim. :)
**Kur 31 Ocak 2018'e göre alınmıştır.
Deneyimlerinizi benle paylaşmayı unutmayın!
Aynı zamanda instagram'dayım: @benirva

Bir sonraki yazımı siz belirleyebilirsiniz! Saat gecenin 3'ü olduğuna göre saatler süren yazma maceramı bir kenara bırakıp, görüşürüz diyorum!
Sevgiler!.B.


You May Also Like

2 yorum

  1. Vayyy beee baya ayrıntılı bir yazı olmuş.Hiç aklında yokken bile insanın gitmeye hadileyen yapıda :).Emeğine sağlık 👍

    YanıtlaSil
  2. Bu güzel yazıyı okuduktan sonra "Keşke vize sorunu olmasa!" düşüncesi belirdi kafamda.

    YanıtlaSil