Kendimle Yarıştım...

by - Eylül 06, 2018


6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.

“İnsanın tek rakibi hayatta kendisi olmalıdır.” Sözünü hep desteklemişimdir. İnsanın gerçekten de bu hayatta kendisinden başka bir rakibinin olduğunu düşünmüyorum. Hep bir gelişim içerisinde olmak sürekli kendini yenilemek, zamana ayak uydurma çabası paha biçilemez. Bunun başka bir avantajı ise insan kendini geliştirmeye çalıştıkça, farkındalığı artar haliyle diğer insanlarla uğraşacak zamanı da bulamaz. Zaten farkındalığı olsan insanda, diğer insanlarla uğraşmak gibi boş işlere girmez. Bende rutin haline getirdiğim okuma alışkanlığımı -kitap okumanın artık hobi olmadığını kabul edelim :))- bir tık daha eğlenceli hale getirmek için hem de tatil yaptığım süre zarfında ise bana terapi olacak bir yarışa tuttum kendimi: 6 Haftada 20 kitap okuma!
                Evet evet! Kısa bir zaman diliminde 20 kitap okudum! Bu zamanda hayatımda istediğim şeyler domino taşı gibi devrildikçe, kitaplarda buldum kendimi. Haliyle her seferinde farklı bir dünyaya açılırken, üzülmeye vakitte bulamadım. Tam tersine okuduğum bazı kitaplar o kadar güç verdi ki…
                O zaman lafı fazla uzatmadan okuduğum kitapları, kısa cümlelerle tanıtmak istiyorum sizlere. Eminim hepiniz daha önce bu kitapları okumuşsunuzdur. En azından buna benzer türleri! Baştan söyleyeyim önerileriniz varsa bana yorum olarak yazın lütfen. Şimdiden yorumlarınız beni fazlası ile meraklandırıyor :))

Ünvansız Lider-Robin Sharma
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.

Çok sevdiğim, aynı zamanda yaşam koçluğumu yapan bir abim tarafından bana hediye edilmişti. O zamanlar onunla konuşurken, depresif zamanlarımda hayata bakış açımı değiştirmem gerektiğini vurgulamıştı bana. Sonra koşarak içeri gitmiş, bana kitaplığından “Ünvansız lider ile Ermiş, Sörfçü ve Patronu” alıp getirmişti. “Bunları oku, anlamıyorsan hala sana çözüm olarak gelmediyse aç tekrar oku. En sonunda sana anlattığım her şeyin şifresi burada göreceksin.” Demişti. Ciddi anlamda kısa süre içerisinde farkındalık kazandıran bir kitap oldu. Liderliğini keşfetmek isteyenleri buraya alabilirim!
Ermiş, Sörfçü ve Patron-Robin Sharma
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Birbirinin bir nevi devamı olan kitap aslında Ermiş, Sörfçü ve Patron. Liderliğe farklı bir bakış açısı getirmekte.
Avcunuzdaki Kelebek-Ahmet Şerif İzgören
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Bu kadar net ve açık konuşan iki kişi tanıdım. Biri Aret Vartanyan bir diğeri ise Ahmet Şerif İzgören. Sanki karşımda oturuyorda benimle sohbet ediyor. Samimi dili, akıcı üslubu ile bir güne kalmadan şıp diye bitiriyorsunuz kitabı. Gerçeklere vurgulayışını alaycı ama bir o kadar samimi yazması, favorilerimden biri olmaya yetti bile.
Gerçekten Yaşıyor Musunuz?-Aret Vartanyan
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
İlk kendisini TED konuşması ile tanıdım. Videoyu bitirir bitirmez, kitapları neler diyerek kendimi kitapçıda buldum. Okudukça okuyorum kitaplarını. Sen böyle samimi böyle cesur olmaya devam et koca adam! Bizim yüzümüze vur her şeyi kabul!
Sen ve Ben-Aret Vartanyan
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Mutlaka mutlaka ve mutlaka diyorum. Başka bir şey demiyorum.
Ustalık Gerektiren Kafaya Takmama Sanatı-Mark Manson
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Kendisi bizim bloggerlardan. Bak hayat insanı nereden nerelere getiriyor. Şimdi ise kitabı dünyayı kasıp kavuruyor. Kitabına gelirsek, reel hayat dediğimiz şu içinde yaşadığımız, hani instagramı-twitterı olmayan. Burada gerçeklerle karşılaştığımızda ne yapmamız gerektiğini bize anlatıyor.
Yüzleşme-Fırat Devecioğlu
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Kendisi ile tanışma fırsatını daha elde edemediysem de, yakında kendisi ile güzel bir etkinlik gerçekleştireceğiz. Şimdiden İzmir’de oturanlara duyurulur J
Kitaba gelirsek, yeni mezun olanların ya da olacak olanların muhakkak okuması gereken bir kitap. İş piyasasını o kadar net yazmış ki, okudukça bunları yaşadığınızı ve kendinize söyleyemediğinizi fark ediyorsunuz. Kitabın adı bu ya yüzleşme, sizin söyleyemediklerinizi söyleyip bunlarla yüzleştiriyor.
Hippi-Paulo Coelho
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Kendi içsel yolculuğunuza çıkmak için okunması gereken kitapların başında geliyor. Bu kitaptan önce Simyacı kitabını da şiddetle tavsiye ederim.
Başkasının Karısı-Dostoyevski
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Dostoyevski’nin kitaplarına aşık bir insan olarak, bu kitabı da uzun zamandır okumak istiyordum. Tüm kitap diyalog şeklinde geçmekte. Genel olarak beğenilmeyen kitaplar arasında fakat size öneririm.
Beyaz Geceler-Dostoyevski
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.

Okuyup en çok etkisinde kaldığım kitaplardan biri oldu Beyaz Geceler. Kitabı bitirince fark ediyorsunuz ki; karakter ve kişiler her ne kadar değişse bile aşk her yüzyılda benzer yaşanıyormuş meğersem.
Yeraltından Notlar-Dostoyevski
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Günümüz durumunu edebi dille okumak isteyenlere tavsiyemdir.
İnsan Ne İle Yaşar-Tolstoy
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Az sayfalı kitapları okumaktan keyif alacaklar için kesinlikle öneririm.
Dr. Jekyll ve Mr. Hide-Robert Louis Stevenson
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Kitap hakkında spoiler vermek istemem ama bir karakter analizi bu kadar iyi anlatılabilirdi. Kitabını okuduktan sonra filmini de izlemenizi öneririm.
Şeker Portakalı-Jose Mauro De Vasconcelos
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Her yaşa ve her döneme uyan bu kitabı en son ilkokul zamanında okumuştum. Üniversite sona okumak tekrar nasip oldu. İnsanın sahiplik, aidiyetlik hissiyatını bir çocuğun yaşantılarından vermesi insanı bir kez daha kendini sorgulamasına yetiyor. Aradan uzun yıllar geçtikten sonra fark ettim ki, bende yaşadığı bazı durumları yaşamışım ama farkında olmamışım.
Ve Dağlar Yankılandı-Khaled Hosseini
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Açıkçası hayal kırıklığına uğradığım bir kitap oldu. Bin muhteşem güneş ve Uçurtma Avcısından sonra aynı akıcılıkta bir kitap beklerdim. Kitabın ilk 250 sayfası akıcı bir şekilde inerken, sona doğru tüm karakterlerin geçmişten günümüze hikayelerini alması biraz kafa karıştırıcı olmuş. Yani olaylar “Genel karakter tanıtım-K1 (geçmiş)-K2(şimdiki zaman)-k3(gelecek zaman)-k1(şimdiki zaman)-k2(gelecek zaman)…… gibi neredeyse 8-9 karakterin harmanlaması mevcut. Detaya girmeyi sevmeyenler sıkılıp bırakabilir.
Vadideki Zambak-Balzac
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Annemle tekrar tekrar okuyup, hayran kaldığımız; ara ara kahve içerken sohbetimizde değindiğimiz kısacası ikimizin de aşık olduğu bir kitap. Aşkın en saf halini görmek isteyenlere şiddetle önerilir.
Beyaz Diş-Jack London
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Hayvan severlerin okudukça üzüleceği, en sonunda sevineceği bir kitap olan Beyaz Diş aynı zamanda verdiği mesajla günümüzde hala bir numara olmaya devam ediyor.
Üç Ölüm-Tolstoy
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.

Etkisinde uzun bir süre kaldığım; hayatta hırsları yüzünden, paraya mala mülke tapan, egoları boylarından büyük olan, helal para kazanıp hayata karşı yenilgiyi kabul eden insanları gördükçe bu hikaye aklıma gelir. Sesli kitap versiyonunu dinlemenizi öneririm. Dinlemek için tıktık.
Bir Delinin Hatıra Defteri-N. Gogol
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Okurken düşündüren, Gogol’un ölümsüz eseri. Kitabın sesli kitap versiyonunu dinlemenizi öneririm. Dinlemek için tıktık.
Aile Sırları-Jonathan Franzen
6 Haftada 20 Kitap Bitirdim.
Aile içi düzeni, kişilerin birbirlerine olan etkilerini günümüzde başa çıkmaların nasıl gerçekleştiğini okumak isteyenlere tavsiyemdir.
Okuduğum kitaplar bunlardı. Şimdilerde ise devam ettiğim Ikigai var. Daha biri bitmeden bir yenisini düşünüyorum. Düşündükçe heyecanlanıyorum :)) Dediğim gibi önerilerinizi bekliyorum. Kendinize iyi bakmanız dileğiyle. Sevgiler, B.

You May Also Like

35 Comments

  1. Ben de sizin blogunuzu severek takip edeceğim. İyi bloglamalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Bu beni çok mutlu etti! Sevgilerimle :)

      Sil
  2. blogunuzu zaten severek takip ediyorum :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni çok mutlu ettiniz :) Sağolun, bende aynı şekilde :)

      Sil
  3. Çok güzel bir şey yapmışsın ben ne zaman önüme hedefler listeler yapsam uyamıyorum yarı yolda canım sıkılıyor, ne zaman akışına bıraksam daha kolay oluyor benim için bu yüzden seni tebrik ederim kitaplar da ayrı bir güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kitaplar konusunda ne zaman hedefler koysam, ya aksilik çıkıyor yada başka bir olayla karşı karşıya gelip hedefimi tutturamıyordum. Önemli olan okumak, akışına bırakmanız sizin için iyiyse böyle devam edin o zaman :) Harikasınız!

      Sil
  4. severek takip edecegim.Beyaz disi listeme alacagim.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar :) Harika bir kitap, çok sevindim :)

      Sil
  5. Kitaplar, gerçekten insanı dertlerden uzak tutuyor. Ve altı haftada 20 kitap muhteşem 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle her kitap başka kapı, bambaşka bir dünya :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Kitaplardan birkaçı hariç tamamını okuduğum halde 6 haftada 20 kitap okuyamam herhalde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa çok sevindim :) Ortak kitapları okumamız beni çok mutlu etti :) Bir deneyin bence yaparsınız :)

      Sil
  7. Bu aralar ben de okuduğum kitabın bir tanesi bitmeden diğerini düşündüğüm bir durumdayım.6 haftada 20 kitap okumak gibi hedef ve süre sınırı koymakta insanı motive eden bir şey aslında ben de yapsam fena olmaz, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O çok oluyor bendee :) Kesinlikle denemelisiniz, hedef koydukça ve gerçekleştirdikçe daha çok yapasınız geliyor:) Yapacaksınız eminim :)

      Sil
  8. Sevgili Miss B. Sizinle gurur duydum. Kaç tane okumuşsunuz öyle :) Ben de okuyorum ama şaşırıyorum ne okuyacağımı. Öyle güzel öneriler var ki...Torunum yaşındasın. O da üniversite sonda. Sürekli başucunda son okuduğu kitap durur.
    Ben Dostoyevski'yi seviyorum.Y.Notları okudum. Sen ve Ben-Aret Vartanyan merak ettim.Alacağım onu.
    Bu kitapları da not alıyorum. Ben okumaya başlar başlamaz uykum geliyor,tek sorunum bu. Sevgi ile kalın kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece hanım ne kadar mutlu oldum bu yorumunuzu okuyunca, içimi ısıttı adeta :) Bu güzel kalbiniz ve yorumunuz için ne adar teşekkür etsem azdır :) Okuyup bitirince yorumunuzu o kadar merak ediyorum ki :) Sevgiyle takip ediyorum sizi, kendinize iyi bakın <3

      Sil
  9. Sevgili B,

    Bloguna ilk ziyaretimde okuduğum bu yazı beni keyiflendirdi ve kitap okumak adına ruhumda bir istek uyandırdı. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumunuz da beni çok mutlu etti :) Size bu hissiyatı verebildiysem ne mutlu bana! Sevgiyle kalın :)

      Sil
  10. Ne güzel ve doğru yazmışsınız. Daha iyiye gitmek için kendimizi geliştirmeliyiz :) Fikir verebildiysem ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil
  11. Kısa zamanda ne kadar güzel kitaplar bitirmişsiniz ♥ Özellikle klasiklerden bazıları benim de severek okuduğum kitaplar. Paulo Coelho'nun birkaç kitabını okumuştum ama Simyacı'ya bir türlü fırsat bulamadım. Tavsiyeniz üzerine onu da en kısa zamanda okuyacağım :) Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokk teşekkür ederim :) Yorumunuz beni çok mutlu etti ♥
      Simyacıyı umarım kısa sürede okuma şansını elde edersiniz :)
      Kendinize iyi bakın! Sevgiler♥

      Sil
  12. Gerçekten çok güzel kitaplar, bende bu tarz kitapları severek okuyan birisi olarak hemen not aldım önerilerini, tavsiyeler için teşekkür ederim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim her zaman elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum :)

      Sil
  13. Güzel kitaplar :) Hoş geldiniz aramıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Bende çok sevdim. Hoşbulduk :)

      Sil
  14. Kısa kısa yorumlar çok güzel olmuş 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Daha devamı gelecek :)

      Sil
  15. Kısa sürede kadar kitap okumanız harika. Umarım hayatınızdaki sorunları kısa sürede atlatırsınız.

    YanıtlaSil
  16. Bu kadar kısa zamanda bu kadar kitap okumanız takdire şayan. Özellikle de aralarında klasik kitaplar olması da dikkat çekici. Açıkçası ben bu hıza ulaşabileceğimi sanmıyorum. Sonsuz tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk olarak güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum :) Klasikleri ölmeden önce bitirmek istiyorum ama fırsatım olur mu bilemiyorum.. Eminim sizde yapacaksınız!! Sadece isteyin :)

      Sil
  17. Tebrik ediyorum hem bu kadar kısa zamanda okuduğunuz için, hem de çok güzel kitaplar seçtiğiniz için. Robin Sharma'yı çok merak ediyorum çok popüler ama bir türlü okuyamadım. Klasikler ise her zaman favorim.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  18. İade-i ziyarete geldim takibe de aldım blogunu çok beğendim. Harika bir liste oluşturmuşsun çoğunu okuduğum fakat yeni gördüğüm kitapları da listeme ekledim emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil