Yanı Başımız Yunanistan'ın En Güzel Festivalleri


Güzel dünyamızın güzelliklerine doyamadığımız bir günden hepinize merhaba! Bugün yanı başımız, canımız koşumuz, her ne kadar araya siyasi faktörler girse de dostluğumuzun baki olduğu bir diğer memleketteki eğlencelerden bahsedeceğim sizlere: Yunanistan'ın Meşhur Festivalleriii!!

**Bu kadar heyecanlanarak başladığım yazımda şöyle bir ekleme yapmak istiyorum; daha önce bu festivallerin hiçbirine katılmamış ama bolca okuyup, videolarını izlemiş biri olarak  aktarıyorum sizlere. Yani herhangi bir noktasına giden biri varsa yorumlardan bizi aydınlatırsa çok memnun olacağız :)

Yunanistan genel olarak, eğlencelerinden renkli hayatından, günlük hayatlarını dertsiz kedersiz geçirmelerinden dolayı -son zamanlardaki sosyo-ekonomik durumu hariç- çatır çatır kıskanarak takip ettiğimiz ve gezi için fırsat yakaladığımızda ilk olarak gittiğimiz bir yer olmuştur.

Yıl içinde gerçekleştirdikleri sınırsız etkinlikleri ve turistlerin gözde festivalleri ile gönlümüze taht kuran festivaller:


         Yüzyıllar boyu süren bir gelenek: Apokries Karnavalı             

Tüm renklerin cıvıltısı bir arada olan Apokries Karnavalı her yıl Şubat ayı döneminde yapılarak; Rio ve Venedik festivallerini adeta geride bırakacak şekilde gerçekleşir. Kısaca bilgi verirsek hakkında Apokries "Etten Arınmak" anlamına geliyormuş. Yani Paskalya öncesi tutulan 40 gün oruç süresinde et ve ürünlerinden uzak durulurmuş. Bu geleneğin Osmanlı Döneminde ise gelenek olarak yapıldığı ve yüz yılları aşarak günümüze kadar geldiği bilinmektedir. 

Karnaval genel olarak 3 hafta sürmekte olup; konserler, eğlenceler, etkinlikler, oyunlar, kostümler... vb şeklinde gerçekleşip 3 hafta boyunca bu görkemin içinde kayboluyorsunuz. Festival, Şarap ve Festival Tanrısı Dionysos'a bağlılığı temsil ettiğinden festival boyunca şarap tüketimi oldukça fazladır. Mavrodaphne adlı tatlı şarabından muhakkak içmelisiniz. Festival boyunca ister istemez herkesin elinde bu minik şişelerdeki şarapları göreceksiniz. [1 ]

Türkiye'den de katılımın en fazla olduğu festivallerden biriymiş bu arada -Şaşırdık mı? Tabi kide hayır :)- Katılmak için araştırmalarıma göre bir bilet vesaire falan almanıza gerek yok. Sadece Yunanistan'dan vize alıp, gidebiliyor olmanız önemli. Seyahat acentaları da var belirli kampanyalarla paket halinde oldukça uygun fiyatlara gidebiliyorsunuz. Ben geçen sene Grupanya'dan bakmıştım yanlış hatırlamıyorsam 283£ 'ya her şey dahil 2 gün temizinden sizi götürüyordu. Şimdi tabi onun yerinde yeller esiyor. Fakat farklı kampanyalar eminim takip ederseniz bulabilirsiniz. Hatta yine link bırakayım çok daha uygun fiyatlarla bulduğumu da ekleyeyim :)


                    Cıvıl cıvıl bir tane daha: İskeçe Karnavalı                     

Yok yok valla yazarken kıskanmıyorum.. Bu kadar renkli ve eğlenceli karnavallar neden bizde de olmuyor diye hayıflanmıyor değilim :(
Neyse ki internet imdadımıza yetişiyor da, istediğimiz her an çok rahatlıkla açıp izleyebiliyoruz.
Komuşumuzda da renkli günler bitmiyor. Biri biterken bir diğeri yerini alıyor. İlk olarak açılışı Apokries Karnavalı ile yapıp ardından yerini İskeçe Karnavalı alıyor. Her Şubat aynın son haftası ile Mart ayının ilk haftası gerçekleşen bu festivalin asıl teması bana anlatılana göre Hz. İsa daha çocukken peygamber olacağı, başta halk olmak üzere herkese duyurulur. Bu söylentiler o zamanın idarecilerine-yöneticilerine kadar gelir. Vaziyetten hoşnut olmayan üst takım Hz. İsa'nın idam edileceği -bazı yerlerde katledilecek veya yakılacak diye de geçiyor hangisi doğru bilemediğimden bana anlatılandan gideceğim- haberi çıkınca, halk seferber olup bu olayın gerçekleşmemesi için tüm çocukların yüzlerini renkli renkli boyamışlardır. Bu haberin doğruluğu ispatlanamayınca, pazar günü çocuklar yıkanıp pazartesiye tertemiz girmişlerdir. Bir nevi arınma günü olarak da geçer. 
Herkes bu karnaval boyunca tanınamayacak şekilde yüzlerine şekiller yapıp, birbirini boyadığı, farklı kostümler giyerek eğlendiği ve en çokta Türklerin bulunduğu bu İskeçe Karnavalı'na fırsat bulursanız mutlaka katılmanızı öneririz. 



  Film festivalleri bir harika olan: Patras Uluslararası Film Festivali 

Sanata ayrı değer veren Yunanistan aynı şekilde sanatçıya da ayrı değeri vermektedir. Bağımsız video ve genç sanatçılar için her yıl Haziran ayında Patras Uluslararası Film Festivali düzenlenmektedir. İçinde sanatı ve sanatçı kimliği barındıran, yeni tat ve heyecan getirecekler başvurabileceği gibi isterseniz izleyici olarak da bu heyecana ortak olabilirsiniz. 


Festival sevenlerin ajandasına kaydetmesi gereken bir festival: Ardas Festivali

Her sene Temmuz ayında düzenlenen Edirne'ye sadece 1 km uzaklıkta, Arda Nehri kıyısında gerçekleşen bu festivalde; kamp yapmayı sevenler tası tarağı çadırını topladığı gibi yerini ayırtsın efendim. Bir de genel harcamaların maksimum 10 £ -festival alanı içinde- gibi bir tutarının tutmasıyla müzik severleri kendine mest etmeye devam ediyor. Festivalde dans gösterileri, yoga, konserler, oyunlar ve tiyatro sahnelerinin bulunmasıyla festival ruhunu doruklarında yaşattırıyormuş. Valla gidenler bir kez daha bir kez daha deyip duruyorlar. Organizatörler ise en çok katılımın Türkiye ve Bulgaristan olduğunu söylüyormuş. Şaşırdık mı ? -Yine hayır :)
Dünyaca ünlü sanatçılarla dolu dolu 4 gün geçirmek ve şehrin yoruculuğundan uzaklaşmak isteyenler için harika bir seçenek diye düşünüyorum.
Gidenler yorumdan bana bildirsinler, ben de listeme aldım:)


                20 yıllık bir serüven : Kalamata Dans Festivali                  

Atina'nın en gözde sahillerinden biri olan Kalamata da her yıl Temmuz ayında dans festivali düzenlemektedir. Öyle ki 2014 yılında  bu dans festivali büyük bir görkemle 20. yılını kutlamış, dans festivaline farklı bir nefes getirmek için modern dansta getirmiştir. Dünyaca ünlü sanatçıların ve sosyetenin baş gösterdiği bu dans festivaline uygun olacağını zannetmiyorum (araştırdığım fiyatlara göre) fakat eğer sanata doymak, eğlenceye doymak istiyorum diyorsanız düzenli olarak seyahat acentalarını ve hava yolu firmalarının kampanyalarını takip etmenizi öneririz. Yunanistan'ın en önemli kültürel etkinliği kabul edilen bu festivale giden arkadaşlarımız bize lütfen haber versin. Ondan detayları almak isteriz!



Dillere destan olmuş bir film festivali: Thessaloniki Uluslararası Film Festivali

Selanik Uluslararası Film Festivali, Güney-doğu Avrupa'nın en büyük ve en köklü festivallerinden biridir. Bu sene 59. yılına girecek olan bu festivalde dünyaca ünlü yönetmenler başta olmak üzere sanatçıları ağırlayacaktır. Festival genel olarak Avrupa'nın en önemli festivallerinden biri kabul edilmekte olup, büyük gösterilerle açılışları yapılmaktadır. Sanatın başrol olduğu bu festivale katılıp, unutulmaz anlar yaşayabilirsiniz bizden söylemesi. 


Evet, En bilinen akıllara kazınan, hem de kültürel olarak bilgi edindiğimiz bu festival yazım burada sonlanmış bulunmakta. Eğer merak ettiğiniz festivaller, kültürel aktiviteler varsa bana yorum olarak yazmayı unutmayın! Bir sonraki yazı da görüşmek üzere! Sevgiler.B.






2 yorum :

  1. Apokries karnavalı çok merak ettim. Ama biraz zor gitmem yunanistana ama yinede gidersem kaçırmak istemem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım katılma imkanınız olur ve bizlere bir sürüü fotoğraflar, anılar getirirsiniz 😊😊

      Sil

Popüler Yazılarım

My Instagram

Copyright © BENİRVA. Designed by OddThemes