Daha Çok Duyurmalı: Sesli Kitaplar

by - Ocak 10, 2018

Sesli Kitap

-Her güne 1 kitap bitireceğinizi söylesem inanır mısınız ?-

Selamlar yeniden bugün biraz daha değişik bir yazı ile karşınıza gelmek istedim. Biraz daha buraya yoğunlaşmam gerektiğine karar verdim. Konunun başlığından da anlaşılacağı gibi, her güne bir kitap bitirebiliyoruz! Yanlış duymadınız ! -Evet bitirebiliyoruz. Nasıl mı? Devamı aşağıda :)

Birkaç gün önce liderlerin genel özellikleri adlı bir makale okurken, internet sitesinin ismini hatırlayamıyorum bulursanız bana yorum olarak yazarsanız çok memnun olurum :), neredeyse her güne bir kitap bitirerek kütüphanelerini zenginleştirdiklerini öğrendim. Nasıl olur her gün bir kitap bitirmek zaman gerekmez mi gibi soruları kendime sorarken, makalenin devamında ise sesli kitapları kullandıkları ve trafikte, uyumadan önce, meditasyon zamanlarında gibi zaman aralıklarında kitapları dinleyerek bilgilerini güncel tuttuklarını öğrendim. 
Bu konu ilgi çekici gelince zaten görme engelli vatandaşlarımız için sesli kütüphane olduğunu biliyordum fakat, youtube üzerinden buna emek veren birkaç tane kanal buldum. En geniş kütüphaneyi barından Sesli Kitap Dükkanı - RADYO TİYATROSU ile tanışarak her akşam uyumadan önce masal dinler gibi kulaklıklarımı takıyorum ve dinlemeye koyuluyorum. Şimdi diyeceksiniz ki bunun ne yararı var kitabı eline alıp okumadıktan sonra? Bu konuda bir derece size hak vereceğim. Özellikle kitabı hissederek, dokunarak okumaktan yanayım ben de.. Fakat şöyle düşünün, çok ağır ve zorlu bir gün geçirdiğiniz, tüm gün dosyaların arasında boğuldunuz ve gözleriniz oldukça yorulmuş... Takın kulaklığı, kapatın gözlerinizi ve kısa bir süreliğine kendinizi romanın içinde kaybederek gerçek dünyadan uzaklaşın. Hem ruhunuz hem bedeniniz dinlenecek; meditasyonunuzu tamamlamış olacaksınız. Aynı zamanda kalın kitapları okumaktan sıkılanlar için ayrı bir öneri. En en önemli konu ise engelli vatandaşlarımız için bir iyilik yapmış olursunuz. Nasıl mı ? Siz her gün videoları dinleyip, onları bu işe teşvik ederseniz daha birçok kitabı sesli kitap kütüphanesine çevirecekler. Böylelikle engelli vatandaşlarımız da bizim okuduğumuz kitaplara sahip olacaklar.

Birkaç gündür bu uygulamayı yapıyorum. Hem daha huzurlu olduğumu hissediyorum hem de az biraz geçmişe gidip mutlu oluyorum. Hayal kurarak, o klasikleri yaşamak paha biçilemez...

Kitaplar konusunda uzman olduğum söylenemez ama kitap okumak ve dinlemek için ayrı zaman ayırıp, okudukça daha da çok okumak istiyorum. Hep şu sözü aklımda tutuyorum: "okumak cehaleti giderir." Daha çok okumam, daha çok okumamız dileğiyle... 

Siz ne düşünüyorsunuz ? Bana yorum olarak görüşlerinizi bildirmeyi unutmayın! 
Sevgiler!B.

You May Also Like

0 Comments