"Kendimi Geliştirmek İstiyorum" Diyenler Hadi Buraya!!

by - Eylül 05, 2018

Kişisel Gelişim


                Son zamanlarda çok konuşulan bir konuya bugün kendimce açıklık getirmek istedim ve bu yazıyı sizler için hazırladım. Biliyorsunuz ki, her ne kadar üniversite bitirsek de iyi bir işimiz ya da güzel bir mevkiye sahipte olsak, biliyoruz ki kendimizi geliştiremediğimiz sürece sahip olduğumuz mesleki kimlikten başka bir hayat görüşümüz olmayacaktır. Bu da demektir ki, kendimizi geliştiremediğimiz sürece bir hiç oluruz. Özellikle vakit bolluğundan dolayı, üniversite öğrencileri mezun olmadan önce bu konuya değinirler ise gelecekte kendilerine nasıl bir yatırım yaptıklarını göreceklerdir. Yani bugün emek verirseniz, ileride illaki bu yatırımın kat be kat karşılığını alacaksınız. Buna yüzde bir milyon eminim.
                Arkadaşlarımın arasında durmadan duyduğum ve bunun engel olmadığını düşündüğüm bir konuyu da sizlerle paylaşmak isterim. “Kendimizi geliştirelim diyoruz ama hayat çok pahalı be!  durumu. Bu konuya kesinlikle katılmıyor ve bu söylemler ile kişilerin önüne kasti engel konulduğunu düşünüyorum. Kendimizi geliştirmek için illaki yüklü miktarlarda para harcamanın doğru olduğuna inanmıyorum. Hatta bunun üzerine oldukça yararlı açık kaynaklar mevcut. Tamam gezmek-görmek, dokunmak, okumak için paraya ihtiyacımız olsa da bununda ufak noktalarını yakalayarak bunu da çözebiliriz.

1. Sanal Müzeleri Ziyaret Edin
Kişisel Gelişim
                Bunun üzerine daha önce yazmış olduğum yazıma tık tık yaparak ulaşabilirsiniz. Sanal müzeleri ziyaret ederek, dünyanın her yerine keyifle gidebilir; sanat eserlerini inceleyebilirsiniz. Türkiye’de de oldukça fazla sayıda olan sanal müzeleri ziyaret edebilirsiniz.
2. Kişisel Gelişim Kitapları Okuyun
Kişisel Gelişim
                Biliyorum ilgi alanı olmadıkça, insanın o kitabı okuması oldukça zor. Fakat az sayfaya sahip kitaplardan başlayarak okumaya çok daha kolay bitirebilirsiniz. Etkili konuşma, Beden dili, İç huzur, Mutluluk, Liderlik gibi başlıca konulardan başlayarak farkındalık kazanmanıza fayda olacaktır. Okuması akıcı ve dünya da birçok şirkette eğitim veren Dale Carnegie, Daniel Goleman, Stephan R. Covey, Robin Sharma. Başlıca okumanız gereken kişisel gelişim kitapları:
                -Duygusal Zeka / Daniel Goleman
                -Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı / Dale Carnegie
                -Ünvansız Lider / Robin Sharma
                -Ikigai / Hector Garcia & Francesc Miralles
                -Martı / Jonathan Livingston
                -Gerçekten Yaşıyor Muyuz? / Aret Vartanyan
3. Sosyal-Kültürel Etkinliklere Katılın
Kişisel Gelişim
                Eğer Kültür-Sanat Etkinliklerinin pahalı olmasından yakınıyorsanız, Belediyelerin ücretsiz yada maksimum 10 lira gibi bir ücretle gösterilerine katılabilirsiniz. Konserleri, resitalleri, sergileri, tiyatroları, çalıştayları, seminerleri… vs gibi etkinlikleri mevcut. Buralara katılarak kendinizi geliştirme, farklı bir görüş açısına sahip olabilirsiniz. Genelde her belediyenin kültür-sanat sayfalarında yıllık takvimleri mevcut. 
                Örnek olarak İzmir Belediyesi için tık tık.
4. Dernekleri Takip Edin
Kişisel Gelişim
                Ülkemizde birçok dernek aktif olarak rol oynamaktalar. Bazı günler ise halka açık etkinlikler düzenlemekteler. Özellikle gençlik derneklerinde “İngilizce konuşma günleri” yada “kitap okuma günleri” gibi günler düzenleniyor. Buralara katılarak hem yeni kişilerle tanışabilir hem de kendinize yatırım yapmış olursunuz.
5. Gönüllü Olun
Kişisel Gelişim
                Gönüllülük faaliyetleri ülkemiz de yaygın olarak gerçekleştirilmekte. Kendinizin yeteneği ve isteği olduğu gruplara, derneklere ya da vakıflara katılarak aktif rol oynayabilirsiniz. Onların yapacağı etkinliklere katılabilirsiniz.
6. Klasikleri Okuyun
Kişisel Gelişim
                Klasiklerin zamanı hiçbir zaman geçmez. 7’den 70’e herkesin okuması gereken kitaplar Dünya Klasikleri. Özellikle zaman ayırarak şiddetle okumanızı öneririm. O dönemleri ve verdikleri mesajlar sayesinde farkındalık kazanabilirsiniz.
7. Kült Filmleri İzleyin
Kişisel Gelişim
                Film izlemeyi kim sevmez ki?  Kült filmleri takip ederek, genel kültürünüze kültür katabilirsiniz. Film önerisi için imdb top 250 sayfasından bakabilirsiniz.
                Listeye ulaşmak isteyenler için tık tık.
8. Kişisel Gelişim Seminerleri Takip Edin
Kişisel Gelişim
                Her şehirde birbirinden farklı kişisel gelişim programları bulunmakta. Ünlü uzmanlar tarafından verilen bu eğitimlere uygun fiyatlara katılabilirsiniz. Hatta sonunda ise sertifikaya sahip olabilirsiniz.
9. Dil Öğrenin
Kişisel Gelişim
                Dil öğrenmek demek, farklı bir kültürü yakından tanımak demektir. Vaktinizi eğer ciddi olarak ayırabilecekseniz dil öğrenmenizi tavsiye ederim. Eğer vakit ayıramayacaksanız, dil nankör olduğu için sürekli tekrar yapmadığınız halde yerinizde sayacaksınız maalesef.
10. Online Eğitim Programlarını Takip Edin
Kişisel Gelişim
                İnternette birçok üniversitenin açık kaynak eğitim programları bulunmakta. Sanattan tutunda psikoloji dalında, şimdilerde ise yazılım konusuna ciddi eğilim göstermekteler.  Ücretsiz bu programlara katılıp, ilginiz olan konularda detaylı eğitim alabilirsiniz.
11. Hobi Edin
Kişisel Gelişim
                Her insanın kendiyle baş başa kalmaya ihtiyacı vardır. Kendini dinlemesi ve kafa dağıtması kişinin kendini yenilemesi için oldukça önemlidir. Sizde hobinizi bularak, kendi vaktinizi yaratabilirsiniz. Yeteneklerinizin gelişmesi ile birlikte ruhsal olarak da yenilendiğinizi hissedeceksiniz. Bu madeni para toplama da olabilir, yemek yapmak farklı tatları denemekte olabilir. Seçim sizin
12. Yeni Yerler Keşfedin
Kişisel Gelişim
                Her zaman yeni yerleri keşfetmek insana vizyon katarken ruhsal olarak da insanı yeniler. Euro ve Dolar alıp başını gitmişken, yurt dışı seyahatler her ne kadar cep yaksa da, ülkemizin her yerinde binlerce güzellik bulunduğunu varsayarsak çevremizden başlayarak halkayı genişletebiliriz. Yaşadığınız şehrin küçük köy ve kasabalarına giderek buradan başlayabilirsiniz. Arkeolojik kalıntıların çıkarıldığı yerleri ziyaret edebilir. Tarihi yakından inceleyebilirsiniz.
13. Müze ve Sergileri Ziyaret Edin
Kişisel Gelişim
                Ücretli ve ücretsiz birçok sergi ve müzeleri ziyaret edebilirsiniz. Takvimleri dikkatlice takip etmeyi unutmayın
14. Spor Yapın
Kişisel Gelişim
                Spor yapmak herhalde dünyanın en güzel şeyi diyebilirim. Hem fiziksel hem ruhsal insanı geliştiren başka bir aktivite daha yoktur diye düşünüyorum. İsterseniz bir grup ile isterseniz bireysel yapabilirsiniz. Eğer “spor yapmak bana göre değil” derseniz de günde 40 dakika boyunca hızlı tempoda yürüyüşe başlayabilirsiniz. Hareket şart
15. Bilgilendirici Youtube Videolarını İzleyin
Kişisel Gelişim
                Eğer sayfalarca yazılar okumaktan sıkılıyorsanız –her ne kadar kitaplar kadar detaylı bir bilgi vermese de- youtube üzerinden 5-10 dakikalık bilgilendirici videolar izleyebilirsiniz. Özellikle Ruhi Çenet, Barış Özcan öncelikli olarak takip edilmesi gereken kanallardan.
16. Adab-ı Muaşeret Kurallarını Öğrenin
Kişisel Gelişim
                Günümüzde her ne kadar okursak okuyalım, iyi bir işimiz olsun eğer adab-ı muaşeret kurallarını gerektiği yerlerde uygulamıyorsak, bizim sahip olduğumuz hiçbir şeyin önemi kalmayacaktır. Unutmayın “Bir insan görünüşü ile karşılanır, Kişiliği ile uğurlanır.”. Eğer bunları nereden öğrenebilirim diyorsanız, Türkiye Dış İlişkiler Bakanlığı’nın Diplomasi Akademisi adlı eğitim videolarını izleyebilir (Protokol sofralarından tutunda, bilişim üzerine kadar videolar bulunmakta.) Örnek video: tık tık Youtube üzerinden Zarafet Akademisi adlı kanalı takip edebilirsiniz.
Umarım bu maddeler ile azda olsa size yardımcı olup, fikir verebilmişimdir. Kişi kendini geliştirmek istediği sürece her türlü kapı ona açılacaktır. Sadece istemeniz yeterli J
Eğer sizin de öneriniz varsa, yorum olarak yazmayı unutmayın! Kendinize iyi bakın!
Sevgiler, B.

You May Also Like

25 Comments

  1. Bu tarz liste yazılarını çok severim ! :) konu da maddeler de çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ilk olarak yorum yaptığınız için :)
      Bu tarz yazılarımın daha devamı gelecek :)

      Sil
  2. Çok faydalı bir yazı🖒tüm maddelere kesinlikle katılıyorum:)
    Ben de fotoğraf derneği üyesiyim yıllardır.Bu tip ortamlar kişisel gelişim için çok iyi oluyor.Bu arada önerdiğin kitapların çoğunu okudum güzel liste 😊Yalnız bu sanal müze ziyaretini hiç yapmadım bak onu deneyebilirim ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için öncelikle :)
      Aa nerede acaba bu dernek? Çok iyi yapıyorsunuz katılmakla :)
      Ben gidemediğim yerlere sanal müze ile gidebiliyorum! Şiddetle öneririm :)

      Sil
  3. Ankarada AFSAD ve FSK yani fotograf sanatı kurumu var..Her şehir de mutlaka bir foto derneği ya da kulübü oluyor genelde:)
    Sanal müze yazınızı okudum,bilgilendim.teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim tekrardan. Asıl ben teşekkür ederim detaylı aramaya başlayacağım :)

      Sil
  4. Yararlı bir yazı olmuş, emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun çok teşekkür ederim :) Yorumunuz için ben teşekkür ederim:)

      Sil
  5. Güzel ve faydalı bir yazı olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Bir madde de ben ekleyeyim arkadaş çevrenizi de bu maddeleri sevenlerden seçin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar haklısınız ki... Bunları yapmayan insanlarla anlaşmak zor olabilir. Güzel öneriniz için teşekkürler :)

      Sil
  7. Gelişim insanın yasam yolculuğu boyunca bitmemesi gereken bir süreçtir. Kendimize her aaksam bugün kendime ne kattım diye sorabildigimiz ölçüde verimli yasayabiliriz. Listeyi beğendim, emeğine sağlık. İzmir belediyesinin cep telefonu icin uygulamasi da var, bir cok belediyenin vardir diye düşünüyorum. Sadece biraz daha farklı bakmalıyız. Bu güzel ve önemli konuya değindiğin için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim öncelikle bu kadar detaylı bir yorum için :) Uygulamasını indirmedim. Genelde internetten takip ediyorum ama artık edineceğim :)

      Sil
  8. Çok güzel bir liste. Yalnız bu kişisel gelişim kitap ve seminerleri kısmına temkinli yaklaşıyorum. Mutlaka bu alanda da iyi olanlar var ama yine de benim pek ilgimi çekmeyen kısımlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii dikkatli olmak ve süzgeçten geçirip öyle almak lazım :)
      Teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

      Sil
  9. Harika öneriler.. yüreğinize sağlık..
    hayata anlam katmak, hayatı yaşanılır kılmak için mükemmel öneriler..
    sanal müze çok iyiymiş..
    bunları tek tek not alıp uygulamaya başlamalı..
    teşekkürler bu güzel yazı için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyan ve yorum yazan bu güzel yüreğinize sağlık :)
      Şuana kadar edindiğim ve yararını gördüğüm bilgileri sizle paylaşmak, güzel geri dönüşler almak beni her gün buraya daha da bağlıyor :)
      Asıl ben teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Yeni keşfettim bu bloğu çok keyifle okudum, ben de beklerim :) sibellanıngünlüğü@blogspot.com :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sizi ziyarete geliyorum :)

      Sil
  11. Zaman geçtikce istesen de bu tür faaliyetlerin bir çoğunu yapamaya biliyorsun. Evlilik, çocuklar... Öğrenci ve genç olan arkadaşlar dediyiniz gibi mutlaka zaman varken kendilerini geliştirecek faaliyetlerde bulunmalılar. Güzel bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız hayat akışından dolayı ama yapılabilirse ne mutlu! Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  12. Çok güzel maddeler, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  13. Güzel öneriler var, bazılarını ayrı bir destekliyorum :)

    YanıtlaSil