İzmir Kahve Festivali 12 Ekim Cuma 2018 (Birinci Gün)

by - Ekim 21, 2018

Kahve Festivali, İzmir Arena
İzmir Coffee Festival İnternet Sitesinden Alınmıştır.


                Herkese merhaba! Bugün hazır Pazar günü evde oturmuşken biraz gezip gördüğüm, yeni keşfettiğim yerleri sizlere aktarayım istedim. Aldım bilgisayarımı geçtim evimin en rahat köşesine… Evet şimdi hazırım yazmaya.
Her geçen gün kahve furyası katlanarak giderken, kendimizi adeta kahve masterları olarak adlandırmamıza az kaldığı şu günlerde İzmir’in vazgeçilmez festivallerinden biri olan “Kahve Festivali”ne blogger olarak bende davetliydim. 3.sü düzenlenen bu festivalde, tahminlerimin çok ötesinde hem eğlenceli hem de tecrübeli bir zaman geçirmemi sağlayarak geleneksel festivallerden daha farklı bir yönünü ortaya çıkararak bende dahil olmak üzere gelenler için güzel bir 3 gün oldu.
                İzmir Coffee Festival’den biraz bahsedersek, İzmir başta olmak üzere Türkiye’nin birçok yerinden gelen kahvecilerin standlar açıp, her standda gelenlere kahvelerin özelliklerini, niteliklerini anlatarak keşfedilmesini sağlamak amacıyla bilgi verip; görsel şölen ile deneyimlemesinden oluşmakta. Bunu takiben tadımlar, kahvelerin niteliklerine göre atıştırmalıklar da bulunmakta. Sadece İzmir Coffee Festival Kahveler den ve tadımlardan mı oluşmakta? –Tabi ki cevabım hayır. Burada kahve-sanat birleşerek; sergileri gezerek aynı zamanda konser alanına giderek kahvenizi yudumlarken müziğin eşliğinde ruhunuzu da dinlendirebilirsiniz.
Kahve Festivali, İzmir Arena
SoulMate Coffee

               
Ben bu sene Kahve Festivaline ilk gün katılma imkanına sahip oldum. İlk gün olmasına rağmen ne kadar canlı olabilir dedim ve bir o kadar yanıldım. Hatta size bir ipucu, bu tarz festivallere giderseniz tadını doyasıya çıkarmak için ilk gün yani hafta içi gitmenizi öneririm. Sakin bir kalabalık, rahat rahat gezme ve gözlemleme, tadını alabileceğiniz tadımlar, doyasıya bilgi alabileceğiniz yorulmadan bilgi aktarımı verecek stand görevlileri, yorulursanız da dinlenebileceğiniz birçok yer bulunması gibi avantajlarınız olacaktır. Benden size söylemesi…
Kahve Festivali, İzmir Arena
Skoda'nın Konser Alanına Getirdiği Bilekliklerden
12 Ekim Cuma günü İzmir Arena’da gerçekleşen İzmir Coffee Festival, saat 12’de kapıların bizlere açtı. Öğlen katılım göstermem ile doyasıya eğlendiğim festivali gelin birlikte inceleyelim:
                İzmir Arena’nın iç ve dış mekan olmak üzere ikiye ayrılan bölümlerinde; iç mekanı tamamen tadımlara ayrılan bir bölüm olarak ayırırlarken, üst katında sergi alanı bulunmakta. Dışarıda ise 5 bölümde; konser alanı, alım yapabileceğiniz stantlar, yemek yerleri, çocuklar için oyun alanı ve şezlonglarda dinlenme kısmı olarak ayrılmış. Yani ailedeki her birey için detaylıca düşünülmüş yerler bulunmaktaydı. Kapalı alanda içeride birçok markanın kahvelerini denerken –Baristocrat, Starbucks, Cup N Cake, Cern Coffee, Boost Coffee başta olmak üzere- içlerinden bir markanın kahvesini oldukça beğenip Latte Art’ın nasıl yapıldığını anlatmasını rica ettim. Açıkçası uzun zamandır bu kadar detaylı bir bilgi almamıştım. Üstüne bir de deneme imkanına sahip oldum! Samimi baristaları, tarzlarına hayran kaldığımız fakat, İzmir’de olmadığını öğrendiğimiz de ise yıkıldığımız bir 3.nesil kahveciden bahsetmek istiyorum size: CERN COFFEE
Kahve Festivali, İzmir Arena
Cern Coffee
Daha önce “İzmir'de Gidilecek Nitelikli 3. NesilKahveciler / Latte Sanatı” adlı yazımda size İzmir içerisindeki sayılı kahvecilerden bahsetmiştim. Eğer İzmir’e gelirlerse –ki size ufak bir sürpriz, duyduğuma göre gelecekler 😍- iyi latte yapanlara +1 olarak katılacaklar arasında. Cern Coffee, gün içerisinde bizle ilgilenip, deneyimlerinizi aktardığınız için çok teşekkürler!
Kahve Festivali, İzmir Arena
Cern Coffee
İç mekan da stantlarda bilgi aktarımı ve tadımlardan sonra sergi alanına geçerek kahveden yapılan tablolar ise mutlaka ziyaret edilmesi gereken yerlerden.
Dışarıya çıktığımız da ise, 8 kilogram kahve ile yapılan koca kazanda Türk Kahvesi’ni yapmaya başlamışlardı. Türk Kahvesi delisi olan ben kendimi onun içine atmamak için zor durdum 😍
Festival alanında belli bir saatten sonra usta şeflerin eğitimleri ile birlikte, belirli saatlerde söyleşi alanı ve workshop alanlarını da ziyaret ettik. Eğer daha önce kayıt yaptırmadıysanız, sonradan katılımda bulunamıyorsunuz. 
Yine alanı takip ettiğiniz de bizim en sevdiğimiz, standında çok eğlendiğimiz ve ilk defa denediğimiz kokteylleri ile Coca-Cola Mix, bu senenin en iyisiydi açık ara. Gelenlerin dış saha da odak noktasıydı diyebiliriz. Kendileri ile Sour Berry, Fresh Mix başta olmak üzere kokteyllerini deneyimledik. Favorim hala Sour Berry😍
Kahve Festivali, İzmir Arena
#cocacolamix
Akşamına konserlerin yer alması ile kafa dağıtıp haftasonuna geçişi güzel yaptığımız bir gün oldu bizim için. Genel olarak eğleneceğiniz, kafayı dağıtacağınız, sahil kenarında dinleneceğiniz bir festival olmuş. Tek olumsuz yanı yemek bölümünde Pub Locale’in pizzalarına önem vermeden, sürümden kazanacağım derken özenmeden yapmış olmalarıydı. Onun dışında bir aksaklık ya da eğlenemediğimiz bir durumla karşılaşmadık. Hatta şuan olsa atlar tekrar kalkar giderim. Emeği geçenlere teşekkürler 💖💘💝
Gidenler var mı? Sizin festivaliniz nasıldı? Yorumlarda paylaşmayı unutmayın! Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Sevgilerimle, B.💟
benirva, facebook      benirva, instagram

You May Also Like

6 Comments

  1. Hahah ciddi misiniz? Tühhh, kaçmasaydı keşke.. Olsun haftaya RETRO Festivali var. Orada da olacak kahveler :) Afiyet olsun.. Benimde sizden görünce canım çekti. Gidip, yapayım kendime :)

    YanıtlaSil
  2. Gezmiş kadar olduk. Canımız da kahve çekti 😀

    YanıtlaSil
  3. Ben en son gün katıldım festivale. Pazar olması nedeniyle aşirı kalabalikti. Bir daha dedigin gibi haftaiçi katılıma dikkat edeceğim 🖒
    Çok keyifliydi. Kahve denemeleri sonrasında biraz mide bulantısı geçirdim ama hemen düzelttim durumu. Pamela ve Gripin'i de izledik ve bitti. Seneye yine gorüşmek üzere 🤗❤

    YanıtlaSil
  4. Ben kahve delisiyim, ancak işlerimin ve toplantılarımın yoğun gündemi nedeniyle katılamadığıma bu yazıdan sonra daha da üzüldüm. Kahvenin kokusu geliyor burnuma şu an.

    YanıtlaSil
  5. selammm,
    bloğumda bir çekiliş başlattım katılırsan ve sayfanda paylaşırsan aşırı mutlu olurum :) kendine iyi bak..

    YanıtlaSil
  6. Achima Abelard23 Nisan 2023 18:59

    Na tomto blogu máte skvělý článek a já chci poděkovat panu Pedrovi, úvěrovému úředníkovi, který mi poskytl půjčku ve výši 600 000. Pounds poté, co jsem mu vysvětlil celý můj projekt prostřednictvím jeho soukromého e-mailu na pedroloanss@gmail.com, pak jsme mluvili o sazbě a podmínkách prostřednictvím e-mailu, protože já žiji v Aucklandu a on žije ve Spojeném království, takže po celém procesu mi bylo vyhověno půjčka s flexibilním splácením půjčky.
    Právě teď jsem tak vděčný a doporučím každému, kdo má obchodní projekt nebo potřebuje finanční službu, aby kontaktoval pana Pedra na jeho soukromý e-mail.

    Ještě jednou děkuji.

    YanıtlaSil