İzmir'de Gidilecek Nitelikli 3. Nesil Kahveciler / Latte Sanatı

by - Ekim 03, 2018

İzmir'de en iyi 3.Nesil Kahvecilerden Latte yapanlar.



                   Hazır kış kapıya dayanmış, ha geldi gelinecek diye haftasonunun iptaller edildiği yepyeni yağmurlu pazartesi sendromsuz İzmir’e selamlar J
Hazır okula gidilmemiş işler plana koyulmuşken bende bilgisayar başında en sevdiğim konu olan kahve üzerine biraz yazmak istedim. Hele ki, şu son 4-5 yılda her yerde ayaküstü kahvecilerin açılması ile 3.nesil kahvecilerin cayır cayır iş yaptığı bu dönemde hepimiz litrelerce kahve içmiş deneyimlemişizdir.  Yeri geldiğinde öve öve paragraflara sığdıramadığımız yeri geldiğinde ise göme göme bitiremediğimiz şu kahvelere birde benden bir yorum gelsin dedim.
İzmir'de en iyi 3.Nesil Kahvecilerden Latte yapanlar.

                Kahve denilince Türk Kahvesi’nden asla vazgeçemeyen hep favorim kalacak olmasına rağmen, ikinci favori kahvem Latte’nin İzmir’de en iyi yapıldığı yerleri sizlerle paylaşmayı borç bilirim. İzmir’e hele ki hafiften soğuyan şu günlerde, içinizi ısıtacak ve kıvamı ile sizi başka dünyalara götürecek olan lattenin en iyilerini, üşenmeden hepsini tek tek sıraladım. Zor oldu, sonuçta kaç yıl geriye gittiklerim yeri gelip unuttuklarım da çıkmadı değil. Bu yazı ile hafızamı da zorlamış oldum.
                Her ne kadar Latte, süt ve kahve bileşiminden meydana gelse de köpüğü, yoğunluğu ve tadının ayarlanması onu bu kadar özel kılıyor. Bu yüzden en iyisini yapmak, bunu seçmek ise zaman alıyor.
İtalyanların her sabah vazgeçilmezleri latte, Espresso ile Sütün belirli oranlarda birleştirilmesi ile güne başlayarak bize bu lezzeti kazandırmışlar. En iyi Latteyi içmek için kalkıp İtalya’ya gidemeyeceğimiz için İzmir’de olanlarla yetineceğiz sanırım..
Biraz bu işin arka planına gidersek, kullanılacak olan bardak/cup şekli ve genişliği, kahvenin demlenme biçimi,  sütün- köpüğünün kıvamı ve sıcaklığı, bilek hareketiniz gibi gibi birçok etken bu kahvenin oluşmasına etken. Az biraz internette araştırıldığında ise “Latte Art” başlıklarını görebilmektesiniz.
İzmir'de en iyi 3.Nesil Kahvecilerden Latte yapanlar.
Birden fazla latteyi sizde benim gibi aynı anda denemek isterseniz 12-14 Ekim tarihleri arasındaki Kahve Festivali’ne hepinizi bekliyorum o zaman. Birlikte dener ve yorumlarız ne dersiniz J
 İzmir’de ise birçok 3.cü nesil kahveci bulunmakta. Hele o kadar sayıları arttı ki, adım başı bir kahveciye denk geliyorsunuz. Önemli olan nitelikli olsun ağız tadı olsun dedikleriniz ise bunların arasından sıyrılmayı başarıyor. Bir elin parmaklarını geçmemesi ise üzücü... O zaman favorilerim:

1. Baristocrat 3rd Wave Cafe & Roastery

İzmir'de en iyi 3.Nesil Kahvecilerden Latte yapanlar.
Baristocrat Facebook Sayfasından Alınmıştır.

Alsancak'a gittiğimde şans eseri tanışmıştım. Fakat lattesini içtikten sonra kesinlikle burayı bırakamayacaksınız. Tadını anlatmaya kelimeler yetmez diyorum. Muhakkak gitmelisiniz diyorum.

2. Brothers Coffee Roasters

İzmir'de en iyi 3.Nesil Kahvecilerden Latte yapanlar.
Brothers Facebook Sayfasından Alınmıştır.
Her gittiğimde yer bulamasam da, Arkas Sanat Galerisi çıkışım ilk tercihim olmakta. Aynı zamanda tatlıları da harika.

3. Uggla Coffee Roastery

İzmir'de en iyi 3.Nesil Kahvecilerden Latte yapanlar.

Evime yakın olması, mekan tasarımı ile ayrı bir güzel benim için. Instagram üzerinden "muhakkak gitmelisin" diye mesajların gelmesi ile tanışmıştım. Şimdilerde ise favorilerimden oldu.

4. Two Cups Coffee Bar and Roastery

İzmir'de en iyi 3.Nesil Kahvecilerden Latte yapanlar.
Two Cups Coffee Bar and Roastery Facebook Sayfasından Alınmıştır.

Alsancak Kıbrıs Şehitleri Caddesinde, ara sokakta kalan ve minicik mekanı ile samimi bir ortamı bize sunan Two Cups, nitelikli kahveleri ve belirli profili ile kendini göstermeye devam ediyor.

Nitelikli Latte içmek, ortamında hoş sohbet etmek isteyen herkese benden selam götürsün. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Hoşçakalın. B.

 https://www.instagram.com/benirva/     https://www.facebook.com/benirvaa/



You May Also Like

6 Comments

  1. Türk kahvesi severim ama kemik erimesi yapıyor diye korkudan içmiyorum, latte filan hiç içmedim o fincanın üzerindeki kalp şekillerini filan nasıl yapıyorlar? Ben pek anlamam ama yeğenlerimden biri kahve delisi:))))eline sağlık, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Ay kahve krizine girdim şu an, çok güzel bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
  3. Kahve olan her yere giderim. Her türden kahveyi de içerim. Kahve candır can :)

    YanıtlaSil
  4. Ben kahvenin en doğal halini seviyorum. Türk Kahvesi ve filtre kahve favorim :)

    YanıtlaSil
  5. Kahve vazgeçilmezim, hepsini ziyaret edeceğim. Bu güzel mekanları bize tanıttığın için teşekkürler. Kahve günlerini sabırsızlıkla bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  6. Kahve festivali ♥ kulağa çok hoş geliyor gelmesine de İzmir nere Konya nere çok uzak üstelik en sevdiğim arkadaşım da orda ama zor tabi çalışma hayatının içinde :(
    Latte de sanat eseri gibi görünüyor içmeye kıyamıyor insan

    YanıtlaSil